måndag 7 februari 2011

God morgon!

Jag har bestämt mig!


Idag är en bra dag!

Den allra bästa utifrån sina förutsättningar!
Vak- natten är snart över och en ny dag gryr.
På min bricka finns nybryggt Zoegas- kaffe.
Fazers goda frökusar.
Gjorda med med dinkel och mycket av allt.
Toppade med ruccola, ost, kalkon och gurka...
Sicken höjdare jag bjuds på!
En alldeles vanlig måndagsmorgon.
Eller?
Nej...
Detta är en alldeles särdeles vecka.
Jag har bestämt mig!
Detta blir en...
Alldeles särdeles vecka.
Det goda kaffet var...
En utmärkt början!
Jag önskar alla.en toppenvecka!
Med början nu!
Kram!
Zinnia
På silverbricka och allt!
Favorit på mitt nattduksbord!
Morgon- peppingkort de står på en hylla i badrummet!
Jag ser dem var dag när jag borstar tänderna.
Ännu blommar primulan!
Liksom orchidèn!

Den lilla "Primrose- ängeln" tröstar och värmer mig.
Den har fått flytta till nattduksbordet.
Jag tittar ofta på den!

Inga kommentarer: