söndag 15 september 2013

Bästa hösten nu!!



Nedanstående tips är hämtade från Expressen.
De låter inte så svåra men...
Verkligheten!

  • Träna utomhus - fyll lungorna med frisk luft.
  • Ät ordentligt och varierat - frukost, lunch, middag OCH mellanmål.
  • Ta en promenad ta vara på det härliga ljuset mitt på dagen.
  • Ta hand om dina fötter - tänk vad mycket de står ut med för dig. Trånga skor, långa promenader och hårda pass i gymmet.
  • Ta en vilostund på spikmattan - ett skönt sätt att slappna av.
  • Unna dig en massage - låt musklerna få vila.
  • Ät en bit mörk choklad med hög kakaohalt - gott och vardagslyxigt.


Att ta sig en rejäl promenad i dagsljuset.
Självklart i teorin...
Men oj vad många undanflykter jag har.


Det är så tråkigt väder ute, det regnar och blåser alltför mycket.
Min vanligaste ursäkt är att jag är för trött.

Mina fötter är i stort behov av fotbad och insmörjning av en bra fotcreme men..
Oj vad lätt det är att skjuta upp det till en annan gång.

Den mörka chokladen kan lätte slinka ner vilostunden blir lätt sovstund.

Kanske behövs spikmattan komma till bruk.
Jag minns att jag mådde bra av att använda den regelbundet det liksom att jag tränade yoga regelbundet.



Det känns som en hel livstid sedan jag tränade yoga och gick långa dagspromenader.
Yoga som var så skönt!
Dags att sluta skriva och göra något.
Jag börjar med en kopp te!
Jag önskar alla en skön kväll.
Zinnia

Inga kommentarer: