tisdag 28 juni 2011

Sommarfrukost i trädgården!


Det känns lyxigt att sitta ned och bara njuta!
Av en härlig frukost sommarfrukost.
Smörgåsar egenplockad sallad.


Härligt rökt kalkon och kryddig färskost.
Allt toppat med egen timjan och basilika.
Gurkan är dock köpt.
Som final äter jag en tallrik med vaniljyogurt och säsongens goda nektariner.


Kaffet dricker jag i min nyinköpta kopp.
Den är så söt!
Med sina rosa rosor och blommor.


Dessutom har den guldekoration.
Kaffet smakar extra gott i denna lilla söta kopp.
Det känns lyxigt!
Med denna guldkant till frukost. 
Att dessutom sitta i min egen lilla trädgård som blommar för fullt...
Det är underbart!



Bosse älskar att jaga fjärilar och humlor!
Han gillar dessutom blommor.
Till den grad att han vill äta upp dem.



Detta var mitt bidrag till Tea Time Tuesday!http://sandimyyellowdoor.blogspot.com/

Besök gärna!


3 kommentarer:

Sandi@ Rose Chintz Cottage sa...

Oh, I just love your sweet teacup, Zinnia! Very pretty flowers and the gold trim just sets it off! Are those poppies in your garden? They are such a lovely colour! Thank you for sharing your tea with Tea Time and enjoy the rest of your day.

Blessings,
Sandi

Anonym sa...

Söt kopp .-)
Blommor mysiga smörgåsar ,-)
Och SÅ BOSSE ,-) ,-))
Där kom nån tår!
SÅ GLAD för din skull vännen ,-)
Är nu hemma igen ,tar nya tag på Z hade tänkt lägga av, får se hur det blir!
Är på G just nu känns det som. Hurra för det ,-)))
Hoppas att du O Bosse njuter för fullt av sommare o varann.
Mysigt!
STOR KRAM från mig Primrose ,-)

Micupoftea sa...

What lovely photos! Your doggie is SO darling, too! How nice to sit outside and have a wonderful lunch. Thanks for visiting my blog, Zinnia. I am going to post a recipe for Irish SOda Bread soon...it is very easy to make and tastes great.
Shawn