tisdag 5 juni 2012

Tea Time Tuesday!


Regn, regn och åter regn.
Det är dessutom kallt.
I Stockholm har de inte haft sådan här kyla sen 20- talet.
Vad göra?
Jag bjuder mig själv på en varm kopp te.


Med en extra filt om benen så....
Blir det riktigt mysigt.
Taket på min uteplats räddar mig...
Från att bli blöt..
För lite extra hetta väljer jag ett te med choklad och chili.


Svart Kina- te och chilibitar samt vita chokladbitar.
Smaksatt med Choklad och Chiliarom.
Märket Aftek är nytt för mig.
Det både doftar gott och smaken.
Först kommer den milda chokladsmaken sen kommer hetta från chili.
Väldigt gott te.


Jag har köpt en söt liten tekanna på loppis.
Blott 35 kronor.
Den är randig i färgerna rosa och vitt.


Mjölkannan har jag fått av min mor.
Den är efter hennes mormor.
Alltså min mormors mor.


Till min uteplats har jag nya fodral till mina korgstolar.
Det är min snälla mamma som sytt dem.
Tyget är avtorkningbar textil vaxduk.


I färgerna cerise och vitt..
Jag gillar att det är rutigt.
Det blev en bit tyg över som räckte till två små dukar.


Tyg, stolar och bord är köpt på IKEA.
Jag plockade ochså fram mina söta små duktyngder.


Till min lilla te stund gjorde jag hemmagjorda snickers.
Jag använde ekologiskt jordnötssmör utan socker.
De blev jättegoda.

Till min lilla te stund plockade jag fram en favoritbok.
V. Sackville- West The Illustrated Gaden Book.
A New Anthologhy By Robin Lane Fox. 


Boken innehåller många vackra illustrationer.
Boken följer årets gång.
Indelat i månader.


Det är en fröjd att bläddra och läsa i den.


Trots det enorma regnandet så...
Är min lila trädgård vacker.
En del tulpaner har farit illa men inte alla.


Min mor oroar sig för om det blir äpplen i år.
Äppelträdet stod i full blom när regnet kom.
Förhoppningsvis han blommorna...
Knyta sig innan regnet.



Det finns en fördel med regnet och det är...
Att jag kan använda mina regnstövlar.


Jag önskar alla en skön vecka!
Zinnia

Besök gärna!


10 kommentarer:

Two Cottages And Tea sa...

Such a lovely place to have tea! Your tablecloth looks so cherry and goes so well with the darling teapot! Brownies look yummy and I love those boots! Happy June to you!

highheeledlife sa...

Beautiful photos! your teapot is gorgeous!! and oh those brownies look very yummy!! Happy Teasday!! xo HHL

Snap sa...

Lovely pink tea vignette! The tea with chocolate and chili sounds delicious and perfect for a cool day. Happy Tea Day!

Antiques And Teacups sa...

How fun! I love your wellies, and the home made snickers look wonderful. Your teacup is so pretty with the flowers inside. What a pretty place to have tea! I don't think I would like the chili in the tea....Thanks for sharing and linking to Tuesday Cuppa Tea!
Ruth

Terri sa...

I must say right off, I love your boots! I have a pair similar and love them.
Your garden tea setting is lovely too! And what a pretty tea cup! Your post has so many pretty and delicious things to see! The book looks very good too.
Thank you so much for sharing with us.
Hugs,
Terri

Sandi@ Rose Chintz Cottage sa...

Hi Zinnia,
Your rain boots are too cute! It's raining here too and also cool. I can't wait for it to warm up.
Love your new teapot and the cup is very pretty with its roses. A beautiful book, home made snickers, and a cup of tea; perfect on a rainy day! Thanks for joining me for tea and have a lovely week.

Blessings,
Sandi

Judith @ Lavender Cottage sa...

Zinnia, I like the new covers for your chair and the small overlay for the table. You found a nice teapot to brew your chocolate and chili tea, yummy brownies to eat.
A nice mosaic you made with the red and white checks to match the material.
Judith

Jocelyn sa...

I'm ready for tea! Everything looks so delightful.

Jocelyn @
http://justalittlesouthernhospitality.blogspot.com

Johanna Gehrlein sa...

Hi Zinnia,
Tea from such a sweet tea cup is the right treat for cold days. And the book looks fabulous, too. I would so love to visit once Sissinghurst garden. It must be wonderful.
Best greetings, Johanna

Pärlor & Stickor sa...

Det teet lät riktigt gott, det måste jag testa....