söndag 22 december 2019

Jag har precis lyssnat på Tara Westovers bok "Allt jag fått lära mig." Språket som författaren Tara Westover använder vibrerar av liv och texten låter mig kliva in i ett drama med psykisk ohälsa, religiös fanatism och misstro mot samhället. Särskilt staten ses gå emot Guds lära. Förutom att Tara ger väldigt bra psykologiska porträtt på familjemedlemmarna så får läsaren vara med om när hon börjar vakna upp. När hon börjar ana att det finns en annan verklighet än den hennes far predikar. En bok som på ett skickligt beskriver hur psykisk och fysisk misshandel brutet ner självkänsla och självförtroende. Hur längtan att höra samman gör att det är smärtsamt och mycket svårt val att välja sin egen väg. Rekommenderas. 📚

2 kommentarer:

En rosa fluga sa...

Hej ,-)))
Den boken ska jag skriva upp, låter väldigt intressant och i min smak ,-)
Ska se om jag kan skicka efter den från nätet, behöver en bra bok nu!
Ta hand om dig.
Stor Kram Primrose ,-)

En rosa fluga sa...

Har nu boken slut på nätet men hittade den i en bokaffär, måste bara läsa färdigt en annan bok först, tack för tipset!
STOR KRAM Primrose ,-)