söndag 24 mars 2013

Söndagskaffe!


Första koppen kaffe är sann lycka.
Att därtill ha en skiva hembakt solrosbröd med smör och korv blir...
Pricken över i!
Jag vill återta mitt liv.
Ty det känns som att denna vinter och höst varit som ett vacum .
Depression är ett skräp.
Det själ liv.
Jag vill så mycket mer.
Men jag förmår så lite.


Att baka och laga mat känns som överkurs.
Min snälla mor bakar mitt LCHF- bröd.
Att städa hemma känns som ett stort företag.
Nog om det.

Ljuset som kommer åter får bli startskottet för att återta mitt liv.
Min ambition är att efter morgonkaffet...
Börja skriva blogg.
Kanske kan det sammla mina tankar.
Jag vill tro det.
 

Något som ändock är smått fantastiskt är...
Att jag läser mycket.
Biblioteket har blivit min bästa vän.
Jag väljer de böcker jag vill läsa framför datorn sen...
Hämtar jag dem vid lånedisken.

Jag har tänkt mycket på min bloggvän Primrose.
Hennes far har avlidit i år.
När tankarna är uppfyllda av att klara dagen är det svårt att hitta ord till tröst och stöd.
Men jag vill här skicka en mycket varm kram till dig.
Jag är så impad av din skulptur.
Du är så duktig.
Alltså en varm kram till dig och till alla som behöver.
Zinnia


Inga kommentarer: