tisdag 24 september 2013

Ny dag, nya möjligheter!


Jag sitter i min soffa och njuer av min andra mugg med gott te.
Kryddigt indiskt Chai.

Perfekt en råkall och mulen dag som idag.
Regnet hänger i luften.
Men...
Jag har nummera ett vapen mot allt det grå.
Cool Daylight!

Visst låter det...
Cool!

På" Ljuspunkten"inne i Sundsvalls centrum finns en riktigt bra lampaffär.
Jag har köpt en lampa med dagsljus.

Visst är det fantastiskt att det går att köpa dagsljus!!!
Jag testade genast och även om dte kan förklaras med placebo så..
Mådde jag bra av ljuset.

Huvudet liksom kviknade till och jag upplevde det som att "knoppen"andades.
Det låter flummigt men....

Om det hjälper mot trötthet så är det värt kostnaden av 97:-

Det bästa vapnet mot höstdepp är att vistas ute mitt på dagen men..
Detta med lampan var ju så behagligt.

Idag hoppas jag att jag får ner några vårlökar i jorden.
Tänk att från små oanseliga lökar kan skapas sådan fägring.

Hösten är här och vinter är i antågande men..
I jorden ligger löften om vår.
Jag önskar alla en härlig dag.
Min har redan startat.
Kram!
Zinnia 






1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken häftig lampa ,-))) Och så billig, kanon. Visste inte ens att sånna fanns.
Ja , skulle nog plantera vårlökar på landet nu!
Grått här också ,-)
Ha det fint. STOR KRAM Primrose ,-)