fredag 19 oktober 2012

Lortiga hundar och lyckan att ha rinnande vatten!


Ibland funderar jag över hur livet skulle vara utan...
Vattenledningar, spisplattor och ström.
I ett hem lortiga ungar och hundar.

Imorse på morgonpromenaden blev Bosse svart av lera.
Jag var morgontrött och kände en röst inom mig som ropade -
Jag orkar inte!

Då kom jag att tänka på hur det såg ut i Sverige...
För inte så väldigt länge sedan.
Genast kändes tvagningen av Bosse hanterbar.

Bosse är dessutom väldigt snäll i badkaret.
Han står som en julängel!

Nedan några bilder jag sänder med varmt hjärta till Primrose.
I åminnelse av en älskad liten hund!
Mopsen G!


 


Denna helg skall jag spendera inomhus och läsa böcker.
Jag skall ladda med te och kaffe.
Böckerna ligger redo.
Jag önskar alla en skön helg!
En varm kram till alla som önskar och behöver!
Zinnia

1 kommentar:

penandparchment sa...

TACK ,-) Vilka helt underbara mopsar ,-)
Dom hoppade rakt in i hjärtat på mig ,-)
Jag blev riktigt glad, TACK!
Ja lortiga hundar......
det kan kännas motigt att bada dom.
Men om man då tänker som du...så hur orkade dom förr.
Vilket jobb och slit med allt det vardagliga.
När jag är orkeslös, känns det som ett megajobb att bara duscha själv.
Jag får tvinga mig!
Jag får börja tänka som du......
Ha det FINT, STOR KRAM från mig Primrose ,-)