onsdag 17 oktober 2012

Mys i regnet!



På med de söta gummistövlarna med rosa rosor...
Jag är redo för regn och rusk!
Det är sant som det är sagt...
- Allt hänger på inställningen.


På morgonen var det grått och trist.
Det regnar och marken är ännu vit.
Lusten att ta sig an dagen var minimal men...
Det finns ljuspunkter i allt det grå.

Bild från sommaren 2012.

Som en liten hund vid namn Bosse som...
Även han är trött.
Skönt med sovmorgon.
Att vakna med en väldigt kelig hund värmer hjärtat.

Dricka gott morgonkaffe av en bra kaffesort.
Äta ett  härligt rött vinteräpple till min yogurt..
Ett äpple som kommer från min brors trädgård.
Hembakt matbröd med sesamfrö och mandel.
Äkta smör och skivor av rökt cocnacmedwurst samt...
En skiva av en väldigt god edamer.


Ingenting känns lika grått med magen fylld av detta.
Idag är en bra dag då jag kan var mycket inne till skillnad från igår.
Bältrosen känns bättre och jag skall träffa Annica på eftermiddagen.


Planen för dagen är att läsa ikapp låneböcker som jag försakat.
Nu är det dags för lunch .
Egengjord vitkåls- coleslaw med rödbeta samt Krakauer korv är på menyn.



Jag sänder en varm kram till alla som önskar och behöver.

Zinnia


1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga gummistövlar ,-)
Jag har också rosor på mina ,-)
Dom använde jag nästan varje hela sommare ,-)))
Tur att dom är sköna ,-)
En gosig hund på morronen, det är inte dumt alls det.
Mina är också morrontrötta, ,-))
Böcker är väl härligt, längesen jag lånade på bibblan, minnet...jag tänker att jag ska göra det, men sen är det bortplockat ur minnet.
Vilka härliga smörgåsar du har ,-)
Låter så gott.
Jag har problem med mitt ätandes. Jag är hungrig jämt, och mår illa, tur att jag inte kan äta ensam, då blir det fil. Annars äter jag allt jag är sugen på och det är mycket det.
Vill få bort hungerkänslorna!
Visst handlar det om inställning,till vädret.
Är nu så himla trött efter Helgen som var härlig, men det måste betalas, energin är slut.
Ha det fint och njut.
STOR KRAM Primrose ,-)